Heleen het FD 28 oktober 16 • Droomweekend

on Wednesday, 23 November 2016.

V.l.n.r. Zakenvrouw van het Jaar 2001 Scarlett Kwekkeboom met haar medezakenvrouwen Lia van den Berg (1999), Ilja van Haaren (2002), Anne-Marie Rakhorst (2000) en Marlies van Wijhe (2010).
Naar de Scilly-eilanden
‘Roeien, daar houden mijn man, Bart (50), en ik ontzettend van. Ieder jaar doen we mee aan een roeiwedstrijd langs de Britse Scilly-eilanden (1). Ook dit weekend gaan we hier het water op. We roeien naar Tresco. Het waait hard, dus we moeten goed doorpeddelen. Als we eenmaal aanmeren, worden we beloond door de schoonheid van het eiland.
De toerismesector heeft de Scilly-eilanden nog niet ontdekt. Je ziet er dus geen ketens, maar enkel kleine, lokale zaakjes, zoals het Ruin Beach Café, dat aan het strand ligt. Hier eten we om de hoek gevangen krab en witte wijn.’ ‘We peddelen vervolgens naar het nabijgelegen eiland St. Mary’s, om te borrelen in The Mermaid. Het is een typisch Britse, bruine pub, maar het hangt er ook vol maritieme voorwerpen: een roer, minischeepjes en allerlei aangespoelde prullaria. Met een pint in de hand praten we na over onze roeitochten. De nacht brengen we door in St. Mary’s Hall Hotel, dat met zijn houten trappen en vele tapijten oud-Brits aandoet.’

Heleen Dura-
van Oord (44) Is: oprichter digitaal marketingbedrijf DQ&A Media Group en partner Peak Capital.
Favoriete continent:
‘Afrika, waar ik geregeld kom voor werk. De natuur is prachtig en divers; het gaat van woestijnen tot gebergten.’
Laatste bestemming: ‘Bali. We hebben met het gezin deze zomervakantie vijf weken op scooters over het hele eiland gecrost. Te gek! Het hindoeïsme spreekt me er bovendien erg aan. De bevolking gelooft in karma: iets goeds doen om iets goeds te krijgen.’
Vakantieboek:
‘Het geluk, van
Manfred Kets de Vries, dat ik las tijdens een zomervakantie in Kroatië. Het gaat over waar geluk precies in zit: in dingen ondernemen en in sociale interactie.’
link naar artikel